>KIYMALI PATATES YEMEGI

>Hep tatlılar arka arkaya olunca hafta sonu ıçın hem lezzetli hem hafıf bır yemek yayınlamaya karar verdim.Her zaman patatesleri kızartarak yapardım bu yemeği ama artık biraz daha sağlıklı bir şekilde yapmaya özen gösterdiğimden dolayı kızartmadan yaptım.Ama lezzeti daha bile güzel oldu.Hem çok kısa bir sürede hazırlanıyor hem de herkes severek yiyor.Gelelim nasıl yaptığıma:
Malzemeler:

  • kişi sayısına göre patates ( herkese 2 adet patates düşecek şekilde)
  • 2-3 adet yeşil biber
  • 250-300 gr. kadar kıyma
  • 1 adet iri soğan
  • 2 adet domates
  • 1 çorba kaşığı kadar salça
  • zeytinyağı
  • tuz, karabiber

Yapılışı:

  • Soğan ve salça hafifçe kavrulur.İçine kıymasını da koyup kıyma kavrulup suyunu salıp çekinceye kadar biraz pişirilir.
  • İri doğranmış biberi de ekleyerek onu da biraz soteleriz.
  • Yuvarlak ve kalın doğranmış patatesler de üzerine ilave edilir.
  • Rendelenmiş domatesler de konarak şöyle bir alt üst edilir ve kapağı kapatılarak domatesin suyuyla biraz pişirilir.
  • Daha sonra çok az sıcak su ileve edilerek tuz, karabiber ve istenilen baharatlar konularak patatesler yumuşayıncaya kadar pişirilir.
  • Afiyetle Yenilir.
This entry was posted in YEMEK TARİFLERİM. Bookmark the permalink.

29 Responses to >KIYMALI PATATES YEMEGI

  1. nino says:

    >blog mansetten geldimacilin acilin yol acinnnnnnnnnnnnellerine saglik canim nefis olmus😀

  2. Yaren says:

    >Canim cok nefis olmus.Patates yemegini cokseverim,hele bir günde dinlenmisse,ertesi güne daha lezzetli oluyor.Benim tuhafim ne,ama bana öyle daha lezzetli geliyor:) Ellerine salgik canim benim.

  3. >Canımmmmm Özayım,ben de çok severim patates yemeğini. Ben de hiç kızartarak yapmadım. O tarifi merak ettim :))ellerinize sağlıkSıcacık sevgilerwww.misssgibi.com

  4. OZAY says:

    >Sevgili Nino hoşgeldin .Guzel bır hafta sonu dılıyorum.

  5. OZAY says:

    >Yaren’ciğim çok teşekkurler canım .Guzel bır hafta sonu diliyorum..

  6. OZAY says:

    >Canım Zerrinim, patetesleri kızartıp oyle işlemlere devam ediyorsun .Hafif kızaracak..Sana guzel bır hafta sonu dılıyorum.Kucak dolusu sevgilerimi gonderiyorum..

  7. >patates olsun da gerisi boş diyenlerden misin sende yanına da tatlı di mi ohh süperellerine sağlıkk

  8. M.AKIN says:

    >hımm kıymayla patates nede yakışır ellerinize sağlık

  9. OZAY says:

    >Sevgili Yeşimli TARİFLER bende patatese bayılanlardanım.Tatlıyada hiç yok dıyemem.GUZEL BIR HAFTA SONU DILIYORUM.

  10. OZAY says:

    >Teşekkurler M.Akın.Guzel bır hafta sonu dılıyorum..

  11. >Bu yemeği ben de çok severim. Yanında turşu ve salata hımm. Tam midemden vurdun beni..:))Sevgiler

  12. MUTFAKISTAN says:

    >patates yemegi nefis olmus ellerine saglik canim.

  13. Tijen says:

    >Kıymalı patates yemeği yemem ama kahveniz vardır elbet, yahut çay, ona gelirim. (Türk kahvesi ama)

  14. HULYA says:

    >Ablacığım,hasta olduğum için anca bugün gelebildim sayfana.Senin bu yemeğin çok nefis olur bilirim.Hatta canım istedi yarına yapayım hemen.Ellerine sağlık.öptüm.

  15. Özlemhan says:

    >Özayım patatesin içinde olduğu herşeyi severim ellerine sağlık

  16. >PORSELEN DEMLIK ÇAY SAATI TARIFLERI ETKINLIGI 8http://nasibim.blogcu.com tarafindan hazirlanmistirAksamüstü sohbetine gelen dostlara,Hanimlarla yapilan günlere,Bes çayina gelen misafirlere,Her biri birbirinden lezzetli tarifler___________________________________________________SEVGILI ARKADASLARIM;18.12.2007- 30.12.2007 tarihleri arasinda PORSELEN DEMLIK CAY SAATLERI ETKINLIGI 8http://www.keskinlininmutfagi.blogcu.com// BEN DE ARKADASLARIM ARAYA MÜBAREK KURBAN BAYRAM’ININGIRMEZI DOLAYISIYLE ETKINLIGIMIZ IKI HAFTA olarak düzenlenmistirO YÜZDEN RAHAT OLUNSAKIN COK YOGUNUZ BAYRAM VAR KATILAMAYIZ GIBI DÜSÜNCELERE KAPILMAYIN ETKINLIGIMIZ30.12.2007 gece saat 24.00de sona erecektir SIZ SEVGILI ARKADASLARIMI,KATILMAK ISTEYEN HERKESI ETKINLIGIMIZEKATILMAYA DAVET EDIYORUM!!!HEP BIRLIKTE COK GÜZEL TARIFLER KAZANDIRMISOLACAGIZ ETKINLIGIMIZE INSALLAH.TARIFLERINIZI HAZIRLAYARAK,TARIFINIZE”PORSELEN DEMLIK CAY SAATLARI ETKINLIGI 8″BASLIGINI YAZARAK SAYFANIZDA BENIM LINKIMI EKLEYEREKTARIFINIZ HAZIR OLUNCA SAYFAMA DUYURU BIRAKIRSANIZ,BEN SIZE GERI DÖNÜP TARIFINIZI KOPYALAYIP SAYFAMDA YAYINLAYACAGIMARKADASLARIM ELIMDEN GELDIGINCE TÜM DOSTLARA DAVETIYE ULASTIRACAGIM YALNIZ HERKESIN BLOGUNU TANIMADIGIM ICIN SIZLERDETANIDIGINIZ HERKESE SÖYLERSENIZ MEMNUN OLURUM TÜM BLOGCU;BLOGSPOT,COM,NET …… ve daha bilmedigim herkes davetlimdir SIMDIDEN KATILIMCI ARKADASLARIMA COK TESEKÜRLER EDIYORUM:)))DESTEKLERINIZI BEKLIYORUM!!! SELAMLARIMLA…

  17. >Selam canim,Etkinlige katiliminla vermis destekten dolayi cok mutlu oldum, cok tesekkür ederim.Kurban bayramini ve ardindan gelen yeni yilini en icten dileklerimle kutluyorum, mutluluklar diliyorum…mmm harika bir lezzet daha hazirlamissin, ellerine saglik…

  18. DENİZSEFASI says:

    >ellerine sağlık çok güzel olmuş.

  19. OZAY says:

    >Sevgili Feyhan çok teşekkurler canım .Her zaman beklerim..

  20. OZAY says:

    >Teşekkurler sevgili Mutfakıstan.Kucak dolusu sevgıler..

  21. OZAY says:

    >Tijen’ciğim istediğin Türk kahvesi olsun canım .Yeter ki sen gel.Sevgiler.

  22. OZAY says:

    >Canım ben yaparım sana sen iste.Optum..

  23. OZAY says:

    >Özlem’ciğim bende patatesin her çeşidini severim.Kucak dolusu sevgiler..

  24. OZAY says:

    >Sevgili İkizlerin annesi ,davetin için cok teşekkurler .Katılmaya calışacağım.Sevgiler..Yine beklerim..

  25. OZAY says:

    >Sevgili Baharhabercisi guzel temennilerin için teşekkurler.Artık daha sık gorüşmeyı umuyorum.Sevgiler..

  26. OZAY says:

    >Sevgili Denizsefası cok teşekkurler canım..Sevgıler..

  27. butterfly says:

    >Özaycım kıymalı patates yemeğini çok severim. Annem ne zaman kıymalı patates pişirse aklıma abimle benim çocukluk günlerimizde bu yemeği çatalımızla ezerek yememiz gelir. Çocuk aklıma takılan o lezzeti hiç unutmam:).Ellerine sağlık canım, bu güzel görüntü karşısında yine o günlere gittim ben:).Sevgiler..aslı

  28. OZAY says:

    >Aslı’cığım ne guzelde anlatmışın oyle.Benımde oğlumun favori yemeğidir.Hepimizde iştahla yeriz cok severiz.Ben hala çatalla ezıp yemeği severim bu arada aramızda kalsın.Kucak dolusu sevgiler canım…

  29. >canikommm ellerine sağlıkkk patatesin yanına birde turşu çıkardıkmı tamamdır….bu arada arkadaşın alevin dooommm gününü kutluyorum …sevgilerimle

Leave a Reply

